skip to Main Content
  1. Beställning/bokning
  •  Bokningen är färdigställd först när betalning nått Nordic Preparedness AB. Efter genomförd bokning erhålls en bokningsbekräftelse.
  • Bokning av utbildning till certifierad Systemtraumatolog sker genom dialog med utbildningsansvarig. Anmälan är färdigställd först när betalning för år 1 respektive år 2 har nått Nordic Preparedness AB.. Efter genomförd bokning erhålls en bokningsbekräftelse.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

2.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@mals.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress samt fakturanummer finnas med.

2.2 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
  1. Avbokning

3.1 – Individuell terapi

  • Avbokning av individuella terapisamtal som sker mer än 24 timmar innan planerat genomförande debiteras inte.
  • Vid avbokning mindre än 24 timmar sker full debitering.

3.2 – Steg 1, 2 och 3 samt fördjupningsgrupp

    • Avbokning fram till 90 dagar innan återbetalas fullt ut
    • Avbokning efter 90 dagar innan fram till fyra veckor innan återbetalas till 50 %
    • Avbokning efter 4 veckor innan återbetalas inte. Vid sjukdom kan dessa lägen i många fall regleras genom den egna hemförsäkringen om det finns ett sjukintyg.
    • Om det skulle uppstå nationella restriktioner som gör eventet svårt att genomföra återbetalas hela beloppet alternativt om man önskar flytta deltagande till kommande event.

3.3 – Temadagar Utbildning

  • Temadagar ingår i utbildningskostnaden som betalas innan utbildningsåret startar. Bokning av temadagar ska ske en månad innan tillfället och eventuell avbokning ska ske så snart det är möjligt för att underlätta planeringen av utbildningen. ¨
  • Har deltagaren köpt ett boendepaket kan ombokning av boende ske utan extra avgifter fram till en vecka innan tillfället.
  • Har deltagaren betalat boende utanför boendepaketet kan denna kostnadsfritt ombokas till annat tillfälle alternativ återbetalas fram till två veckor innan tillfället. Därefter sker inte ombokning eller återbetalning.
  1. Reklamation och klagomål
  • Reklamationer och klagomål skickas till kundservice@mals.se.
    Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av platser.  Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos oss accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Nordic Preparedness AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

7.1 Vad är en personuppgift?

  • En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

7.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

  • För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

7.3 Rättslig grund

  • I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

7.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
7.4.1 Kundregister

  • Vid genomförande av köp, förs du in i vårt kundregister och informationen delas med vår betalleverantör- Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna och Swish.

7.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

7.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

7.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

7.8 Ansvarig för dataskydd
Nordic Preparedness AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.C
Back To Top